فرستاده سازمان ملل در یمن دیدارش با الجبیر را سازنده خواند

به گزارش وبلاگ بهروز، فرستاده سازمان ملل در امور یمن در جده با عادل الجبیر وزیر مشاور عربستان سعودی در امور خارجه دیدار کرد.

فرستاده سازمان ملل در یمن دیدارش با الجبیر را سازنده خواند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بهروز، مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن روز یکشنبه (دیروز) در شهر جده با عادل الجبیر وزیر مشاور عربستان سعودی در امور خارجه دیدار و درباره تحولات یمن گفت وگو کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری عربستان(واس)، در این دیدار تحولات یمن و تلاش های اجرا شده در این باره و آنچه راهکارهای افزایش کمک های انساندوستانه به ملت یمن خوانده شد، مورد بررسی قرار گرفت.

وبگاه عربی 21 نیز گزارش داد که گریفیتس پس از این دیدار در صفحه توئیتر خود نوشت: دیدار واقعا مثبتی با عادل الجبیر در جده داشتم، از تلاش های عربستان سعودی برای میانجی گری در جنوب یمن قدردانی می کنم، راهکارهای پیشرفت در روند سیاسی در یمن را بررسی کردیم.

اخیرا جدایی طلبان جنوب یمن تحت حمایت امارات در دو استان عدن و ابین پایگاه های ارتش یمن را هدف قرار دادند که در نتیجه آن حدود 300 نفر کشته و زخمی شدند.

ائتلاف سعودی-اماراتی از فروردین 94 به یمن حمله کرده و در این مدت حدود صد هزار نفر کشته شده و میلیون ها نفر آواره شده اند. با وجود هم پیمانی عربستان و امارات در حمله به یمن، تضاد منافع آنها باعث درگیری بین نیروهای تحت امر دو کشور در جنوب یمن شده است.

خبرگزاری رویترز اخیرا گزارش داد که منشاء مستقیم تنش و نارضایتی شاه سعودی از امارات، جنگ شدید در یمن است... اما دلیل جامع تر تصمیمی است که به نظر می رسد امارات برای چرخش در جهت منافع ملی خود (بدون منافع سعودی) در نظر گرفته و تلاش کرده خود را شریکی عاقل تر و پخته تر (از عربستان) نشان دهد که [بر خلاف عربستان] می تواند منطقه را به ثبات برساند حتی اگر هدفش این باشد که از حجم تلفات کاسته و بدون ریاض، به جلو حرکت کند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "فرستاده سازمان ملل در یمن دیدارش با الجبیر را سازنده خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرستاده سازمان ملل در یمن دیدارش با الجبیر را سازنده خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید