هشدارها درباره کوشش ها برای بی ثباتی بغداد با ناامنی در دیالی

به گزارش وبلاگ بهروز، عضو مجلس عراق بر ضرورت افزایش همکاری اطلاعاتی و تقویت حضور نظامی در استان دیالی به منظور مقابله با داعش و به تبع آن حفظ امنیت پایتخت تاکید نمود.

هشدارها درباره کوشش ها برای بی ثباتی بغداد با ناامنی در دیالی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ بهروز، یک نماینده مجلس عراق از استان دیالی در شرق عراق درباره افزایش دامنه حملات تروریستی در این استان هشدار داد و خواستار تقویت همکاری های دستگاه های اطلاعاتی کشورش شد.

برهان المعموری که رئیس ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی الصدر در مجلس عراق است، گفت: استان دیالی از استان های دارای ویژگی امنیتی و راهبردی است، زیرا از موضع جغرافیایی خاصی برخوردار است و بغداد را به استان های شمالی مرتبط می نماید. حوادث امنیتی چند سال گذشته در دیالی به طور مستقیم و به وضوح ثبات پایتخت را متاثر می کرد.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، المعموری تاکید نمود: خلل های امنیتی که اخیرا در استان دیالی تکرار شده با شهید و زخمی شدن شماری از نیروهای مسلح ما همراه بوده و آژیر خطر را به صدا درآورده و نقاط ضعفی را نشان داد که مستلزم درمان سریع برای تضمین امنیت استان است.

المعموری گفت: مناطقی که از ثبات کم تری برخوردار است احتیاج به حضور واحدهای نظامی بیش تری است تا شکاف امنیتی آنجا جبران گردد. از همین رو فرمانده کل نیروهای مسلح باید یک تا دو گردان نیرو در مناطق استان دیالی مستقر کند.

رئیس ائتلاف سائرون در استان دیالی کمبود تجهیزات نظامی و ابزارهای شناسایی را برای مقابله با تروریست ها برشمرد و همچنین بر ضرورت تقویت همکاری دستگاه های اطلاعاتی به منظور شناسایی هسته های تروریستی و انجام عملیات های پیشدستانه علیه داعش تاکید نمود.

یک نیروی امنیتی عراق صبح امروز آدینه در حمله مسلحانه در شمال شهر المقدادیه در 45 کیلومتری شمال شرق بعقوبه جان باخت.

بامداد امروز آدینه نیز دو نیروی الحشد العشائری در حال دفع حمله داعش به اطراف شهر المقدادیه در شمال شرق استان دیالی به شهادت رسیدند.

نیروهای سازمان الحشد الشعبی و ارتش عراق از سه روز پیش در استان دیالی عملیات گسترده ای را علیه هسته های داعش شروع نموده اند.

طی دو روز گذشته دستکم چهارده تروریست داعشی در این عملیات از پای درآمدند.

استان دیالی در شرق عراق و هم مرز با ایران است و مرز خسروی هم قدیمی ترین گذرگاه مرزی رسمی بین ایران و عراق است. این استان از زمان بروز اعتراضات خیابانی در عراق شاهد حملات بقایای داعش بوده که منجر به تلفاتی در صفوف نیروهای امنیتی عراق هم شده است؛ اما در هفته های اخیر این حملات بیش تر شده است.

دیالی علاوه بر این، یکی از حاصلخیزترین استان های عراق است و از میادین مهم نفتی نظیر منطقه نفت خانه برخوردار است.

به گفته تحلیلگران گروه های تروریستی در این استان با بعضی جریان های سیاسی و حتی بعضی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از جمله عربستان و امارات مرتبط هستند و با ایجاد ناامنی درصدد کوچ اجباری شیعیان آنجا هستند.

رسانه های عراقی طی روزهای گذشته هشدار دادند که به احتمال زیاد آمریکا با عقب نشینی از بعضی پایگاه های خود در عراق به هسته های خفته داعش برای ازسرگیری حملات خود چراغ سبز نشان داده باشد.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "هشدارها درباره کوشش ها برای بی ثباتی بغداد با ناامنی در دیالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدارها درباره کوشش ها برای بی ثباتی بغداد با ناامنی در دیالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید