هوش مصنوعی

آشنایی با هوش مصنوعی، هوش مصنوعی و فرآیند توسعه فردی ، هوش مصنوعی و محدودیت های کاربردی شدن آن در زندگی روزمره

هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) شاخه ای از علوم رایانه است که هدف اصلی آن شبیه سازی هوش انسانی از طریق ماشین ها و سیستم های کامپیوتری است. به عبارت دیگر، منظور از هوش مصنوعی در واقع ماشینی است که به گونه ای برنامه نویسی شده که مانند انسان فکر کند و توانایی تقلید...

26 خرداد 1402

دانشگاهها ایده های هوش مصنوعی سلامت را به وزارت بهداشت ارائه دهند

به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت بهداشت، دکتر حمیدرضا بنفشه در رویداد جایزه سالانه هوش مصنوعی ایران گفت: کاربرد هوش مصنوعی و استفاده از ظرفیت های آن در حوزه فناوری سلامت، پژوهش و آموزش در علوم پزشکی بدیهی است.

6 دی 1401

رونمایی از سریع ترین کفش دنیا!

مهندسان کفشی را ابداع نموده اند که با هشت چرخ خود سرعت راه رفتن را بیست و پنج برابر بیشتر می نماید.

8 آبان 1401

آینه تناسب اندام هوشمند و شگفت انگیز

شرکت فناوری چینی بایدو Baidu، یک آینه تناسب اندام هوشمند ویژه با صفحه نمایش 43 اینچی IPS و تراشه هوش مصنوعی هشت هسته ای راه اندازی کرد که یک مربی مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

21 دی 1400

10 مرگ ساختگی در فیلم های ماورل از ابتدا تا اکنون

دنیای سینمایی مارول پر از مرگ های جعلی است که مخاطبان را فریب می دهد و آن ها فکر می نمایند یک شخصیت محبوب به انتها خود رسیده است. قضیه مرگ های ساختگی از کسی پوشیده نیست و تاریخچه ای طولانی دارد. خیلی از مواقع پیش آمده برای فریب کاراکتر های دیگر یا مخاطب،...

10 مرداد 1400

شناسایی 160 داروی تازه علیه ویروس کرونا

تیمی از دانشمندان دانشگاه کمبریج پیروز به شناسایی 160 داروی تازه شدند که می توانند در مبارزه با کووید19 موثر باشند.

22 تیر 1400

گوگل می خواهد تا 2029 یک کامپیوتر کوانتومی مفید بسازد

گوگل اعلام نموده که تا سال 209 می خواهد کامپیوتر کوانتومی کارآمد و مفیدی را بسازد. این غول تکنولوژی امیدوار است که فناوری موردنظر برای حل طیف وسیعی از مسائل عظیم مانند تامین غذای انسان ها، تغییرات آب و هوایی و فراوری داروهای بهتر مثمر ثمر واقع گردد.

17 تیر 1400

خبرهای تازه در خصوص سیستم عامل هارمونی هواوی

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسلش گیر، سیستم عامل هارمونی 2 قرار است بر روی طیف گسترده ای از گوشی ها و تبلت های تولیدی هواوی نصب گردد تا این شرکت پس از تحریم آمریکا و قطع همکاری با گوگل بتواند کماکان بازارهای جهانی خود را حفظ کند.

16 اسفند 1399

آشنایی با چند کتاب تکنولوژی محبوب سال 2020

هرچند صنعت تکنولوژی باعث تغییرات وسیعی در بخش کتاب و کتابفروشی و کتابخوانی شده اما خود این صنعت انبوهی از محتوا و موضوعات و عناوین کتاب را به جهان افزوده است.

22 آذر 1399

کاهش میزان ثبت اختراعات آ مریکا برای نخسین بار

مؤسس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری گفت: بر اساس گزارش رسمی سازمان دنیای مالکیت معنوی برای نخستین بار میزان درخواست ثبت اختراعات در آمریکا نشان از کاهش دارد. در شرایطی که آمار ثبت اختراعات در سایر کشورهای دنیا رو به افزایش...

11 مرداد 1399

لیست کامل قابلیت های جدید رابط کاربری MIUI 12 شیائومی

در این مطلب تصمیم داریم به آنالیز همه قابلیت های جدید رابط کاربری MIUI 12 شیائومی بپردازیم تا ببینیم گوشی های این شرکت در آینده ای نزدیک به چه امکاناتی دسترسی خواهند داشت.

18 تیر 1399

یخچال های هوشمند جدید به زودی رونمایی می شوند

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، یخچال های هوشمند ال جی و سامسونگ می توانند با آنالیز لحظه به لحظه شرایط مواد غذایی در حال نگهداری کیفیت آنها را با کیفیتی مناسب حفظ نمایند.

6 اسفند 1398

ربات اجتماعی در هفته پژوهش رونمایی می گردد

به گزارش خبرنگاران، دکتر سورنا ستاری امروز در مراسم رونمایی از نسل چهارم ربات انسان نمای سورنا گفت: حضور من بیشتر در این مراسم جهت تشکر از اعضای این تیم است.

10 بهمن 1398

پیشنهاد فیلم: زمین سرگردان روایت انسان هایی است که میان ستاره ها سرگردان هستند ولی می خواهند زمین را پیش از خودشان نجات دهند

اگر به ژانر علمی تخیلی و آخرالزمانی علاقه دارید و به دنبال تماشای یک فیلم اکشن و رازآلود هستید؛ قطعا فیلم زمین سرگردان) (The Wandering Earth) ارزش یک بار دیدن را دارد.

29 آبان 1398

فرا رسیدن روز جهانی اسکان بشر؛ با فناوری های جدید از زباله ثروت بسازیم

گرامیداشت روز دنیای اسکان بشر سال جاری با شعار با فناوری های جدید زباله را به ثروت تبدیل کنیم و با هدف ترویج اهداف توسعه پایدار سازمان ملل، در روز 15 مهر در شهرهایی از سراسر دنیا برگزار می گردد.

22 آبان 1398

مدال افتخار بعدی برای واقعیت مجازی ساخته می شود

استودیوی ریسپاون (Respawn Entertainment) - سازنده بازیهای موفقی چون تایتان فال (Titanfall) و ایپکس لجندز (Apex Legends) - با دور شدن از فضای علمی تخیلی و آینده گرایانه همیشگی، به جنگ جهانی دوم بازمی گردد.

13 آبان 1398

نقش هوآوی در انقلاب 5جی

استفاده از اینترنت نسبت به سال های گذشته در زندگی ما تغییرات بسیار زیادی داشته است. دیگر اینترنت مختص امور اداری، دانشگاهی و تحقیقاتی، ارتباط های مهم و موارد خاص نیست. ما در زندگی روزمره خود به صورت روز افزون احتیاج به اینترنت پرسرعت تر، فراگیرتر و امن...

17 مرداد 1398

امکان اتصال مغز انسان به رایانه ها ممکن می گردد

یک گروه بین المللی از پژوهشگران پیش بینی نموده اند که شاید امکان اتصال مغز انسان به رایانه ها، در آینده ممکن گردد.

15 تیر 1398

هوش مصنوعی همچون یک کودک زبان یاد می گیرد!

محققان فعال در دانشگاه MIT ایالات متحده آمریکا به تازگی هوش مصنوعی جدیدی را توسعه داده اند که می تواند همانند یک کودک زبان جدیدی را یاد بگیرد.

24 اسفند 1397

دستیار هوش مصنوعی شخصی ب.ام .و از سال آینده به بازار می آید

شرکت خودروسازی ب.ام .و اظهار داشت از سال آینده خودروهای خود را با یک دستیار شخصی مجهز به هوش مصنوعی روانه بازار خواهد نمود که تنظیمات خودرو و تشخیص مسائل مکانیکی را تحت اختیار دارد.

19 آذر 1397